Wyznaczaj sobie cele, aby je osiągać ! :)blog rowerowy

informacje

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy anetkas.bikestats.pl

linki

Nad Bałtyk w 1dzień - Stegna

NAD MORZE W 1 DZIEŃ !!! :)

Czwartek, 7 sierpnia 2014 Kategoria Nad Bałtyk w 1dzień - Stegna, CIEKAWE WYCIECZKI, WYCIECZKI POWYŻEJ 300KM Uczestnicy
Km: 301.80 Km teren: 15.00 Czas: 15:10 km/h: 19.90
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Sprzęt: Kellys Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiejszy dzien zaczął się dla nas bardzo wcześnie… pobudka o północy, śniadanko, i punktualnie o godz 1: 00 napełnieni optymizmem i spragnieni wrażeń ruszyliśmy w rowerową trasę:

NAD MORZE BAŁTYCKIE W 1 DZIEŃ

Po raz pierwszy miałam okazję jechać tyle w nocy, na dodatek po raz pierwszy w tak długą trasę …

Jechało się wyśmienicie, nie przeszkadzał nawet wiatr , który jak się okazało wcale nie był w plecy…
Jedziemy częściowo krajówką, częściowo drogami wojewódzkimi przez Mogilno, Barcin i wiele innych miejscowości i sprawnie, ok. 4:00 docieramy do Bydgoszczy

Pierwszy punkt kontrolny - Bydgoszcz ok 4:00 rano
Pierwszy punkt kontrolny - Bydgoszcz ok 4:00 rano :)

Jazda w nocy jak już wspomniałam jest nowym dla mnie doświadczeniem, przyjemnym

Miałam pewne obawy, ale okazuje się, że szerokie pobocza i mały ruch to raj dla rowerzystów. Szkoda tylko, że nic nie widać… ale zaczyna świtać…

W Trzęsaczu (nie tym nadmorskim ;) ) zaliczamy ok. 8% długi podjazd, aby potem zjechać w pradolinę rzeki Wisły… jechałam 56km/h – jeszcze nigdy nie jechałam tak szybko

Robi się nieco zimnej, ale to nie jest w tej chwili ważne, ponieważ klimat jest magiczny… Cieżko opisać to słowami…

Wschód słońca na

Mgła, sarny, bociany… Chłodno, a słoneczko wschodzi… Piękne widoki

Wschód
słonca w dolinie Wisły

Czułam się w miarę, jednak z czasem zaczęło się pogarszać… Spałam tak naprawdę ok. 3 godz przed wyjazdem, poprzedniego dnia również nie za długo i zaczęłam zasypiać za kierownicą…

Nie wiedziałam co się dzieje, nogi miały siłę, chciałam jechać ale głowa robiła mi się tak masakrycznie ciężka, że myślałam , że autentycznie usnę na trasie… Początkowo chciałam wypić kawę, ale Sebuś postanowił , ze zrobimy dłuższy przystanek i się zdrzemnę, chociaż na chwilę.

Dojeżdżając do Chełmna zaczęłam na dodatek czuć, że chce mi się wymiotować – chyba z głodu , ponieważ ostatni posiłek zjadłam 128 km temu.

Rozłożywszy płachtę… P A D Ł A M …

Ofiara trasy :)

Ale po 35 minutach snu POWSTAŁAM !!!
  i czułam się już wspaniale, zatem – lecimy nie śpimy, bo czekają na nas piękne widoczki

Piękne widoki na

Wspólna fotka na

Około 10 meldujemy się w Grudziądzu. Piękne to miasto, lecz ciężko się jeździ – cały czas po górkę :D
Nie zrażamy się, bo naszym celem jest przecież oprócz Morza Bałtyckiego sklep z owadem w nazwie, a tam czeka pyszne jedzonko

Grudziądz -
widok

Grudziądz

Jadąc dalej widoki robia się coraz lepsze, robi się też coraz bardziej gorąco dlatego postanawiam się przebrać. Naszym kolejnym punktem kontrolnym jest Kwidzyn.

Napotkane pole słoneczników – zerwałam sobie kwiatek, który dzielnie towarzyszył mi podczas reszty trasy i wytrzymał do samego Morza :)

Piękne pole
słoneczników

Piękne widoki na
trasie

Przed dotarciem na zamek odwiedzamy sklep, w którym uprzejma Pani kroi na porcje soczystego arbuza – wcinamy go przed zamkiem, na co z zazdrościa patrzą niecmieccy turyści :P
Zamek robi na nas wrażenie :)

Zamek w
Kwidzynie

Kwidzyn - zamek
W drodze do Stegny

Jest mega gorąco, na naszych licznikach ponad 200 km a droga … cieżko nazwać to coś asfaltem… ŁATKA NA ŁATCE. Trzęsie tyłki do tego stopnia, że chwilami jedyną myślą przepływającą przez mój głowę jest brzydkie słowo na k. Może w terenie będzie lepiej? Oczywiście! Jest jeden odcinek, może ok. 5km – TARKA. Koszmar się jednak kończy – podejmujemy decyzję o jeździe okrężną drogą i jedziemy już w miarę normalnie.

Sprawnie docieramy do Malborka, gdzie robimy sobie przerwę pod Zamkiem.

Zamek w Malborku

Malbork - Zamek

A z Malborka jest niecałe 40 km do celu naszej wycieczki… To przecież tak niewiele. Caly czas za plecami słysze radosne I motywujące okrzyki , ale ten odcinek daje mi najbardziej po psychice. Drzewa,snopki,pola. Drzewa, snopki, pola. Samochody? – może z 3,4…. Nic więcej, prosta droga, w dodatku silny wiatr w twarz. Było mi już w pewnym dość cieżko, ale zaczełam suszyć zęby kiedy zrobil się wiekszy ruch na trasie. Pełno samochodów, ludzi a to znaczy, że… JESTEŚMY JUŻ BARDZO BLISKO!!!

Ten ostatni odcinek, o dziwo, poszedł bardzo sprawnie i przed 19:00 ujrzeliśmy tabliczkę z napisem STEGNA !!!

CEL ZDOBYTY - cali, zdrowi i szczęśliwi
docieramy do STEGNY
CEL ZDOBYTY - cali, zdrowi i szczęśliwi docieramy do STEGNY

No to trzeba jeszcze gdzieś spać… Jeden telefon, drugi, trzeci, piętnasty, dwudziesty drugi… NIE MA MIEJSC !!!
Postanawiam wejść do schroniska młodzieżowego, w recepcji siedział starszy pan… Na pytanie czy ma wolne miejsca, odpowiedział, że owszem, ale musi coś dokoptować… Myślałam, ze dostawi łóżko. Szybciutko wyleciałam na zewnatrz, uradowana, krzyczę „Sebek, wciągaj rowery, mamy spanie!” (może z 20 schodów :) )

Potem wróciłam do głuchego recepcjonisty, tudzież dyrektora obiektu, który zaprowadził mnie do pokoju – czekał tam na mnie podstarzały, śmierdzący brutalem nadmorski playboy … - proszę się zapoznać, z tym panem będzie pani spać – dzień dobry!
Myślałam, ze padnę……………………………………… :D

Szukamy dalej… Wyjechaliśmy kawałek za Stegnę, pokusiłam się jeszcze zadzwonić na numer z tabliczki w lesie i udało się…
Zostawiliśmy toboly, i pojechaliśmy nad morze…

Na ten widok czekałam od ponad 18 godzin…

Jesteśmy nad
morzem !!! :)
Jesteśmy nad morzem !!! :)

Pojechaliśmy jeszcze na zakupy , coś zjeść (hece takie, że przez miesiąc będziemy się z tego śmiać) , myjku i spać.

Wrażenia z wycieczki są nie do opisania słowami… było wspaniale J Mimo wiatru, temperatury i tych okropnych dziur w drogach poradziliśmy sobie :)
Spokojnym tempem dojechaliśmy sprawnie – cali, zdrowi i co najważniejsze uśmiechnięci i szczęśliwi do celu… A wspomnienia z tego wyjazdu pozostaną nam w pamięci na zawsze … :) :) :)